Vanliga frågor
Efter mottagandet av din beställning, om din produkt är skadad, ta ett foto av den och skriv till oss på kundutemiljo@gmail.com så att vi kan fastställa en lösning
Din garanti gäller en vecka från mottagandet av din beställning. Denna garanti täcker fall där växten har sjukdom eller drabbas av betydande skada under leverans. Men om du planterar om din planta direkt efter att du mottagit ditt paket avsäger vi oss allt ansvar för dess hälsa därefter.
Växter kan stanna i sin låda i upp till 72 timmar, men längre rekommenderas inte. Närvaron av ljus är avgörande för att växter ska kunna leva. Långvarig ljusbrist kan ha negativa konsekvenser för din växts hälsa. När du har mottagit ditt paket, se till att öppna lådan, ta försiktigt ut växterna ur förpackningen, vattna dem och placera dem på en ljus plats, utom direktkontakt med solen.
Vi lägger stor vikt vid att packa din anläggning i våra miljövänliga lådor, designade för att kunna återvinnas. Skyddsåtgärder ingår i paketet för att säkerställa att växten förblir på plats under sin resa från vår verkstad till ditt hem. Om du stöter på några problem vid ankomsten, ta bilder av paketet och växten när den tagits ur förpackningen, kontakta oss sedan på utemiljo.info@gmail.com! Vi kommer att granska situationen noggrant och ge dig en lämplig lösning så snart som möjligt.
Våra växter är noggrant utvalda av våra växtexperter. Vi arbetar med producenter i Europa, som erbjuder kvalitetsväxter, på ett miljöansvar.
Leverans
Det kan hända att din beställning levereras i flera paket, och det andra spårningsnumret kanske inte nämns i din beställningssammanfattning. Vi inbjuder dig att kontakta oss på kundutemiljo@gmail.com och ange ditt ordernummer. På så sätt kommer vi att kunna hitta ditt paket och ge dig spårningsnumret som är kopplat till det andra paketet.
Om du inte kan hämta dina varor från utlämningsstället och 14-dagars hämtningsperioden löper ut kommer paketet att returneras till oss. Om din beställning inte innehåller växter är två alternativ möjliga:
1. Du vill inte ta emot din beställning igen: vi kan återbetala produkterna, med undantag för leveranskostnader.
2. Du vill ta emot din beställning: ytterligare leveranskostnader kommer att krävas.
Men om din beställning består av växter är det viktigt att notera att dessa växter kommer i dåligt skick till vår verkstad. Eftersom det är levande produkter kommer växterna tyvärr inte att överleva efter denna period utan vattning eller ljus. I detta fall kan återbetalning inte övervägas. Om du vill ha beställningen tillbaka till dig måste du betala fraktkostnaderna och kostnaden för plantorna igen.
När du gjorde din beställning valde du ett leveransdatum som vi strävar efter att respektera. Det är dock viktigt att notera att enstaka leveransförseningar kan förekomma och ligger utanför vår kontroll. Om du har några frågor angående platsen för ditt paket, tveka inte att kontakta oss på utemiljo.info@gmail.com
Efter att din beställning hade skickats fick du ett e-postmeddelande från transportören med ett spårningsnummer. Vi inbjuder dig att klicka på detta nummer för att spåra din leverans. Ibland kan det här e-postmeddelandet hamna i din skräppost- eller skräppostmapp.
Om innehållet i ditt paket inte stämmer överens med det du beställde, ta ett foto på paketets innehåll och skicka det med ditt beställningsnummer till kundutemiljo@gmail.com Vi kommer att svara dig inom 24 timmar (exklusive helger och helgdagar). Om du inte får något svar från oss efter några dagar, kontrollera din skräppost eller skräppost innan du kontaktar oss igen.
Om din paketspårning visar att leverans har skett men du inte har fått ditt paket, vänligen kontakta oss på utemiljo.info@gmail.com med ditt ordernummer. Innan du gör detta föreslår vi att du kontrollerar din närmaste omgivning, särskilt med dina grannar.
Ånger rätten gäller inte återlämning av inomhusväxter. Eftersom det är levande produkter kommer plantorna inte längre att vara i skick att returneras när de väl kommer till vår verkstad.
Om du har gjort ett misstag när du angav din adress, rekommenderar vi starkt att du kontaktar oss så snart som möjligt på kundutemiljo@gmail.com, med ditt ordernummer. Om din beställning redan har skickats kommer vi inte längre att kunna ändra den. Du måste kontakta transportören personligen för att informera dem om eventuella adressändringar.
Så fort du fått ditt paket rekommenderar vi att du försiktigt packar upp din planta. Se också till att röra krukjorden på cirka 2-3 cm djup för att bedöma om den behöver vattnas. Beroende på sort, om jorden är fuktig, kan du vänta några dagar innan du vattnar. Om krukjorden är torr betyder det att det är dags att vattna den. Du kan placera plantan på en ljus plats utan direkt solljus för att låta plantan återfå styrka. En skötselguide ingår i ditt paket, där du hittar alla våra rekommendationer för att ta hand om din växt.
Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt på kundutemiljo@gmail.com med ditt ordernummer. Men om du kontaktar oss flera timmar efter att du lagt din beställning och den redan förbereds, kommer vi tyvärr inte att kunna avboka den.
Våra team strävar efter att skicka din beställning så snabbt som möjligt för att uppfylla det leveransdatum du har valt. Leveranstiderna beror dock på vilka leveransleverantörer vi samarbetar med, och tyvärr har vi inte direkt kontroll över deras verksamhet. Eventuella förseningar i leveransen är inte vårt ansvar. Men om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss på kundutemiljo@gmail.com och inkludera ditt ordernummer. Detta gör att vi kan hitta ditt paket och ge dig den nödvändiga informationen i retur.