Vanliga frågor

Efter mottagandet av din beställning, om din produkt är skadad, ta ett foto av den och skriv till oss på kundutemiljo@gmail.com så att vi kan fastställa en lösning

Växter kan stanna i sin låda i upp till 72 timmar, men längre rekommenderas inte. Närvaron av ljus är avgörande för att växter ska kunna leva. Långvarig ljusbrist kan ha negativa konsekvenser för din växts hälsa. När du har mottagit ditt paket, se till att öppna lådan, ta försiktigt ut växterna ur förpackningen, vattna dem och placera dem på en ljus plats, utom direktkontakt med solen.

Vi lägger stor vikt vid att packa din anläggning i våra miljövänliga lådor, designade för att kunna återvinnas. Skyddsåtgärder ingår i paketet för att säkerställa att växten förblir på plats under sin resa från vår verkstad till ditt hem. Om du stöter på några problem vid ankomsten, ta bilder av paketet och växten när den tagits ur förpackningen, kontakta oss sedan på kundutemiljo@gmail.com ! Vi kommer att granska situationen noggrant och ge dig en lämplig lösning så snart som möjligt.

Våra växter är noggrant utvalda av våra växtexperter. Vi arbetar med producenter i Europa, som erbjuder kvalitetsväxter, på ett miljöansvar. Utemiljö Hem & Trädgård är återförsäljare av produkter från Plant in Box (Florastore®). Våra varor packas och skickas direkt från våra partners/lager i EU (t.ex. Nederländerna) för att ge snabb och skonsam hantering.

Leverans

Det kan hända att din beställning levereras i flera paket, och det andra spårningsnumret kanske inte nämns i din beställningssammanfattning. Vi inbjuder dig att kontakta oss på kundutemiljo@gmail.com och ange ditt ordernummer. På så sätt kommer vi att kunna hitta ditt paket och ge dig spårningsnumret som är kopplat till det andra paketet.

Om du inte kan hämta dina varor från utlämningsstället och hämtningsperioden löper ut kommer paketet att returneras till oss. Om din beställning inte innehåller växter är två alternativ möjliga:

1. Du vill inte ta emot din beställning igen: vi kan återbetala produkterna, med undantag för leveranskostnader och hanteringsavgift på 200 kr.

2. Du vill ta emot din beställning: ytterligare leveranskostnader kommer att krävas.

Men om din beställning består av växter är det viktigt att notera att dessa växter kommer i dåligt skick till vår verkstad. Eftersom det är levande produkter kommer växterna tyvärr inte att överleva efter denna period utan vattning eller ljus. I detta fall kan återbetalning inte övervägas. Om du vill ha beställningen tillbaka till dig måste du betala fraktkostnaderna och kostnaden för plantorna igen.

Vi levererar på 3-5 arbetsdagar efter beställningen lades. Beställningar som görs och betalas under helger eller helgdagar kommer att behandlas från nästkommande arbetsdag.
Alla beställningar som görs före kl. 14.00 (vardagar) påbörjas samma dag. Beställningar som kommer in efter kl. 14.00 behandlas nästa vardag. Notera att enstaka leveransförseningar kan förekomma och ligger utanför vår kontroll. Om du har några frågor angående platsen för ditt paket, tveka inte att kontakta oss på kundutemiljo@gmail.com

Om innehållet i ditt paket inte stämmer överens med det du beställde, ta ett foto på paketets innehåll och skicka det med ditt beställningsnummer till kundutemiljo@gmail.com Vi kommer att svara dig inom 24 timmar (exklusive helger och helgdagar). Om du inte får något svar från oss efter några dagar, kontrollera din skräppost eller skräppost innan du kontaktar oss igen.

kontakta oss på kundutemiljo@gmail.com med ditt ordernummer. Innan du gör detta föreslår vi att du kontrollerar din närmaste omgivning, särskilt med dina grannar.

Ångerrätten gäller inte återlämning av inomhusväxter. Eftersom det är levande produkter kommer plantorna inte längre att vara i skick att returneras när de väl kommer till vår verkstad. Vid reklamation kontakta oss eller läs våra policys.

Om du har gjort ett misstag när du angav din adress, rekommenderar vi starkt att du kontaktar oss så snart som möjligt på kundutemiljo@gmail.com med ditt ordernummer. Om din beställning redan har skickats kommer vi inte längre att kunna ändra den. Du måste kontakta transportören personligen för att informera dem om eventuella adressändringar.

Så fort du fått ditt paket rekommenderar vi att du försiktigt packar upp din planta. Se också till att röra krukjorden på cirka 2-3 cm djup för att bedöma om den behöver vattnas. Beroende på sort, om jorden är fuktig, kan du vänta några dagar innan du vattnar. Om krukjorden är torr betyder det att det är dags att vattna den. Du kan placera plantan på en ljus plats utan direkt solljus för att låta plantan återfå styrka. En skötselguide ingår i ditt paket, där du hittar alla våra rekommendationer för att ta hand om din växt.

Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt på kundutemiljo@gmail.com med ditt ordernummer. Men om du kontaktar oss flera timmar efter att du lagt din beställning och den redan förbereds, kommer vi tyvärr inte att kunna avboka den.

Våra team strävar efter att skicka din beställning så snabbt som möjligt för att uppfylla det leveransdatum du har valt. kontakta oss på kundutemiljo@gmail.com och inkludera ditt ordernummer. Detta gör att vi kan hitta ditt paket och ge dig den nödvändiga informationen i retur.